Ben ik klaar voor de cloud? Met deze checklist ontdek je het

Een kijkje in Anton’s niet-zo-typische kantoorleven bij KIREMA

Door KIREMA op 17 mei 2024.

Alles-in-één-IT voor een vast bedrag per maand

Proactief beheer voor Microsoft365 & Azure

Locatieonafhankelijke telefonie & internet

Moderne beveiliging en cyber security

Desktops, laptops, tablets, smartphones & printers

Kantoornetwerken, WiFi en VPN-tunnels

microsoft partner ict waarborg iso certificaat

Hey jij! Heb je je ooit afgevraagd hoe het is om te werken bij een innovatief bedrijf waar geen enkele dag hetzelfde is? Maak kennis met Anton, een van de veelzijdige medewerkers bij KIREMA, die zijn unieke en afwisselende werkdagen met ons deelt. Hij geeft je een kijkje achter de schermen, met zijn verhalen over KIREMA. Hij vertelt over hoe hij bij KIREMA terecht is gekomen, wat ‘De Anton’ is, zijn zeven (of waren het er acht?) auto’s, en wat zijn rol binnen KIREMA allemaal inhoudt. 

Hoe begint jouw werkdag? 
“Mijn werkdag bij KIREMA begint altijd bij het koffieapparaat, daarna wandel ik, met een verse kop koffie in de hand, direct het kantoor binnen en begin met een rondje langs mijn collega’s. Door iedereen kort te spreken kom ik er snel achter wat er speelt en waar ik eventueel direct op in kan spelen. Na mijn vaste rondje, gaat mijn laptop open en duik ik in mijn inbox, en check of er dringende zaken zijn die mijn aandacht nodig hebben.  

Dagelijks, na een zorgvuldige planning van mijn dag aan de hand van mijn mail en agenda, schakel ik over naar mijn rol bij de servicedesk met een scherp oog voor detail en efficiëntie. Hierbij sta ik niet alleen klaar om klantvragen te beantwoorden en telefoontjes af te handelen, maar ook om mijn collega’s bij te staan bij complexe tickets en eventuele vraagstukken. Mijn inzet strekt zich verder uit dan enkel reactief te zijn; ik houd ook proactief toezicht op de planning om ervoor te zorgen dat alles soepel blijft verlopen. Deze interacties met collega’s en klanten maken mijn werkdagen afwisselend en leuk, elk gesprek brengt nieuwe uitdagingen met zich mee en versterkt mijn band met onze klanten, die mij inmiddels goed kennen. 

Stel, er is een klant met een dringende vraag, dan ga ik dat ad hoc regelen. Het ene moment zit ik nog rustig mijn mail te checken, en het volgende moment kan ik al onderweg zijn naar een klant, met een router onder mijn arm. Mijn dagen zijn afwisselend en dat maakt het juist zo leuk. Ik weet ’s ochtends nooit wat de dag gaat brengen, en die spontaniteit houdt mijn werk dynamisch en boeiend. Zekerheid over mijn dagindeling? Nee, dank je. Als elke dag hetzelfde zou zijn, zou ik me ongetwijfeld snel vervelen.” 

“Mijn dagen zijn afwisselend en dat maakt het juist zo leuk. Ik weet ’s ochtends nooit wat de dag gaat brengen, en die spontaniteit houdt mijn werk dynamisch en boeiend.” 

Hoe ben je bij KIREMA terecht gekomen? 
“Ik was opzoek naar een stageplek. Via via kwam ik in contact met Rainier, de oprichter van KIREMA. En wat begon als een tijdelijke stage, groeide al snel uit tot een fulltime baan. En nu, ruim 5 jaar later, werk ik dus nog steeds bij KIREMA. 

Ik ben bij KIREMA blijven werken omdat ik hier veel vrijheid krijg. Het team geeft me het vertrouwen om initiatieven te nemen en te laten zien wat ik kan. Bij KIREMA gaat het veel verder dan alleen de taken uitvoeren waarvoor ik ben aangenomen. Als ik denk dat ik iets kan en interessant vind, krijg ik de ruimte om het op te pakken. Ik krijg volop de kans om mijzelf te ontwikkelen en mijn ambities worden gestimuleerd.” 

Wat is nu ruim 5 jaar later jouw functie binnen KIREMA? 
“Wat ik doe, zou ik niet zomaar op papier kunnen zetten, omdat het veel verder gaat dan alleen telefoontjes afhandelen, het is geen standaard servicedesk, onze dienstverlening gaat veel verder. Het voelt daardoor helemaal niet alsof ik een typische kantoorbaan heb, ook al zit ik de laatste tijd wat meer fysiek op kantoor. Er zijn periodes dat ik vaker buiten de deur ben, direct bij klanten op locatie.  

“Wij doen veel meer dan alleen telefoontjes afhandelen, we hebben geen standaard servicedesk, onze dienstverlening gaat veel verder.”  

Wanneer heb jij een lekkere werkdag gehad? 
“Gisteren bijvoorbeeld, stonden er een aantal ad-hoctaken op mijn planning. Het was echt lekker om deze taken aan het einde van de dag van mijn lijstje te kunnen afstrepen. We wisten dat alles opgelost en afgerond was. En dat was niet alleen voor de klant fijn, maar ook ik vind zo’n dag een fijne werkdag. 

Het liefst sluit ik werkdagen of eigenlijk een werkweek af met het team. Elke vrijdag haal ik friet voor mijn collega’s. Ik vind het leuk om voor sfeer te zorgen. Ik kan met elk van mijn collega’s een hele dag op pad gaan en het vervolgens echt naar mijn zin hebben. Ik heb er trouwens voor gezorgd dat op kantoor iedereen inmiddels de term ‘De Anton’ kent. Dat is mijn vrijdagtraditie: ik bestel voor mezelf en voor iedereen die er ook 1 wil een XL frikandel speciaal (van bijna 30 cm!), die ik altijd combineer met een portie friet en pindasaus. En deze combinatie noemen we hier op kantoor: ‘De Anton’.” 

En na je werkdag? Wat doe je dan het liefst? 
“Op vrijdag zit ik na ‘De Anton’ altijd bomvol; dat is echt een maaltijd op zich. Dan hoef ik ’s avonds echt niet meer te eten en rij ik direct naar een van mijn auto’s. Ik heb zeven auto’s… of nee, acht, geloof ik. Sleutelen vind ik echt heel leuk. Daarom ziet iedereen mij op maandagochtend met zwarte vingers en nagels mijn e-mails beantwoorden op kantoor. Mijn weekends besteed ik het liefst aan mijn auto’s, of ik nu in de garage aan het sleutelen ben of met vrienden naar races op het circuit ga.’’