Goede telefonie is net zo belangrijk voor een bedrijf als ademen voor een mens. Daarom is het noodzakelijk goed op de hoogte te zijn van het beste op telefoniegebied.
Vanaf ongeveer 1996 ging zakelijke telefonie via het ISDN-netwerk. Bij bedrijfspanden zag je dan ook telefooncentrales hangen. Dat is nu anders!
Sinds vorig jaar is ISDN gestopt en is VoIP (Voice over internet protocol) telefonie definitief de nieuwe standaard. Bij VoIP bel je via het internet. Je kunt het zien als een upgrade op telefoniegebied. We delen graag met je met welke voordelen deze upgrade gepaard gaat.
Een aanzienlijke upgrade op telefoniegebied
Ten eerste kun je bij VoIP heel gemakkelijk diverse applicaties koppelen, denk aan jouw CRM-systeem. In de makelaardij gebruikt men bijvoorbeeld Realworks. Wanneer makelaars Realworks koppelen aan hun VoIP-netwerk, verschijnt automatisch de klantkaart op het scherm op het moment dat een klant belt. Jouw medewerker weet in één oogopslag wat zich voorheen heeft afgespeeld. Hierdoor kan hij goed voorbereid het gesprek ingaan.
De koppeling van het CRM-systeem met VoIP telefonie maakt het klantcontact eenvoudiger, aangenamer en persoonlijker. Bovendien wordt de kans op fouten verkleind. “Janssen met één of met twee ss-en?” Dit soort vragen hoeven niet meer te worden gesteld.
Ten tweede zijn medewerkers met VoIP telefonie niet meer afhankelijk van het klassieke vaste toestel op het bureau. Nu kunnen ze bellen via elk device dat ze tot hun beschikking hebben: een telefoon, tablet of laptop. Het maakt hen mobieler en flexibeler. Dat is in deze tijd extra belangrijk. Medewerkers kunnen thuis volledig gebruik maken van telefonie oplossingen die ze normaal op kantoor hebben: een niet storen functie, doorschakelen naar een collega en gemiste oproepen.
Ten derde kun je binnen een handomdraai een call flow instellen. Enorm handig!
Een klant of leverancier belt. Bij wie moet het toestel overgaan, zodat de klant of leverancier direct de juiste persoon aan de lijn heeft? En wat als die medewerker nou net die dag niet werkt? Moet er dan worden doorgeschakeld naar de voicemail, het mobiele nummer, of naar een collega?
Dit probleem is binnen een handomdraai opgelost door het instellen van een call flow. Bijvoorbeeld, als na 10 seconden niet wordt opgenomen bij Jan met toestel 345, schakel dan door naar Piet met toestel 387. Neemt Piet ook niet op, schakel dan door naar Jenny met toestel 487 et cetera.
Belt dezelfde persoon voor de tweede keer op een dag, dan kan je zelfs instellen dat het telefoontje direct wordt doorgeschakeld naar de medewerker die hem eerder op de dag te woord heeft gestaan. Dit is enorm prettig voor zowel de klant als jouw medewerkers. Daarnaast werkt jouw organisatie zo ook efficiënter, wat de productiviteit ten goede komt.
Tot slot profiteer je met VoIP van schaalbaarheid. Je kunt eenvoudig licenties (aansluitingen) toevoegen en weer afschalen. Je zit niet vast aan een jaarcontract. Handig toch?!
Wil je meer informatie over VoIP telefonie? Of heb je interesse in een VoIP netwerk? Laat het ons weten. Ook hiermee zijn we je graag van dienst.