‘Het is een club van geweldige IT-professionals met het juiste klantgevoel’

Hans Bredewoud is op 1 november begonnen als operationeel manager bij KIREMA. Met Hans aan boord kunnen onze klanten rekenen op een naadloze projectuitvoering en een nog meer gepersonaliseerde IT-ervaring. In deze blog vertelt Hans wat KIREMA uniek maakt, als werkgever en als IT-partner. Ook geeft hij een inkijkje in hoe hij eerste dagen heeft ervaren en hoe hij de toekomst ziet.

Mensen, processen, projecten

Sinds 1 november werk ik bij KIREMA als operationeel manager. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor het supportteam, de ondersteunende processen én de projecten. Mijn taken omvatten onder andere het onboarden van nieuwe klanten, het implementeren van nieuwe initiatieven bij bestaande klanten en de aansturing van onze support- en projectmedewerkers.

Unieke combi support en projecten

Annelies Haaksman, HR-manager bij KIREMA, benaderde mij via LinkedIn voor de functie van operationeel manager. Wat me direct aansprak in de rol, was de combinatie van support en projecten. Bij mijn vorige werkgever was ik teamleider van een supportafdeling en eerder in mijn carrière heb ik ervaring opgedaan als projectmanager. Die afwisseling met de dynamiek van projecten, met een duidelijke begin- en eindpunt en het servicegerichte van support, daar houd ik van.

IT is een middel, geen doel

Ik ben behoorlijk kieskeurig, dus ik ben me eerst eens gaan verdiepen in KIREMA. Hun concept van ‘personalize IT’ vind ik een boeiende. Een van mijn persoonlijke overtuigingen is dat IT een middel is, geen doel op zich. Het draait erom wat een organisatie wil bereiken. IT dient slechts als ondersteuning voor die doelstellingen. De cultuur van KIREMA, waarin luisteren naar de klant, het bouwen aan relaties en het ‘ontzorgen’ centraal staan, past goed bij me. Ondernemers moeten zich kunnen concentreren op hun werk, wij regelen de IT-zaken wel.

‘Ondernemers moeten zich kunnen concentreren op hun werk, wij regelen de IT-zaken wel.’

‘Het is een club van geweldige IT-professionals'

De ideale werkplek

Ik ben toen het gesprek aangegaan met Rainier. Dat bevestigde mijn gevoel: dit is een club waar ik bij wil horen. Het lijkt me mooi om KIREMA verder te helpen groeien. Er was nog iets dat me aantrok. Tot nu toe heb ik voornamelijk gewerkt voor bedrijven die softwareapplicaties ontwikkelden. Bij KIREMA helpen we ondernemers met maatwerkoplossingen die bestaan uit acht flexibele elementen, waaruit we de ideale werkplek voor organisaties samenstellen. Dit biedt me de kans om op een ander vlak binnen de IT werkzaam te zijn na 25 jaar in de wereld van applicatieontwikkeling te hebben gewerkt.

Vlieg op de muur

1 November was mijn eerste werkdag, en twee dagen later al ging ik mee op pad met Rainier. Natuurlijk kon ik op dag drie nog niet actief bijdragen, maar het was heel interessant om als vlieg op de muur te observeren hoe Rainier te werk gaat. Het ging in dit geval om een organisatie die haar intrek ging nemen in een nieuw pand en nog volop in de verbouwing zat. Fascinerend om zo aan het begin van het proces te staan en als facilitator eraan bij te dragen dat een organisatie haar werk kan doen. Bij softwareontwikkeling staat alles er al, hier zijn we vaak al in een vroeg stadium van het traject bij een organisatie betrokken.

Kansen en uitdagingen

Ik ben eigenlijk niet zo’n planner als het gaat om mijn carrière. Ik voel me helemaal op mijn plek in deze baan, waarin ik mijn kennis als teamleider en projectmanager kan inzetten om anderen te ondersteunen bij hun werk. Mijn hoop is dat ik over tien jaar nog steeds deel uitmaak van dit succesvolle bedrijf en tevreden kan terugkijken op hoe ver we zijn gekomen. Er zullen hier voldoende kansen en uitdagingen voorbijkomen, daar ben ik van overtuigd.

Collegialiteit

Rainier heeft een team van geweldige IT-professionals om zich heen verzameld, met het juiste klantgevoel. Maar ook onderling is er een sterk sociaal aspect. Die collegialiteit voel ik nu al. Iedereen is bereid om me te helpen en uitleg te geven als dat nodig is. Op de eerste vrijdagmiddag kwam er al een chat voorbij over wat we voor de lunch zouden eten. En geloof me, dat werd geen gewoon broodje kaas. Ook het plezier en fanatisme als mensen in de kantine een rondje rijden op de racesimulator is mooi om te zien. Het zijn die kleine dingen die de sfeer hier weergeven. Iedereen heeft een sterke drive om elkaar en onze klanten te ondersteunen. Het is een mooie club om onderdeel van te zijn.

Sport en fotografie

In het weekend geniet ik van hockey, wat inmiddels een echte gezinsaangelegenheid is geworden. Mijn jongste zoon is ermee begonnen. Hij ‘besmette’ zijn zus, die al snel de overstap maakte van turnen naar hockey. Een paar jaar geleden ben ik zelf ook gaan hockeyen en mijn vrouw denkt er nu ook over na. Hockey neemt dus een groot deel van onze zaterdagen in beslag. Daarnaast speel ik op zondagochtend golf met een groep vrienden, als het weer het toelaat. Door de weeks is er de hockeytraining. Ook kijk ik graag series en ik probeer wat aan fotografie te doen. Of dat met succes is, daar ben ik niet helemaal zeker ben, maar ik heb er veel lol in. Zo nu en dan krijg ik een opdracht van mijn kinderen. Zo wilde mijn oudste dochter graag een nieuwe profielfoto voor op haar socialmediakanalen. Op het hockeyveld natuurlijk. Leuk toch?

Meer weten?

Met onze MAXIMIZE IT®-werkplek heb je altijd en overal de beschikking over een supersnelle, stabiele en veilige werkplek, zonder opstartkosten en grote investeringen. Tevreden medewerkers, business en IT voor een vast all-inclusive bedrag per maand. Wil je eens verder praten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op via info@kirema.nl of bel 0348 – 20 00 03.

Ben je zelf op zoek naar een leuke baan in de ICT? Kijk dan eens bij onze vacatures of neem contact op met Annelies Kwakkenbos via mail of bel naar 0348 – 20 00 03.