In dit interview praten we met Marion Bresser-Wever van de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK), een van de klanten bij KIREMA. NFK zet zich in voor de ruim 900.000 mensen die leven met of na kanker. Marion vertelt ons meer over hoe de samenwerking met KIREMA bijdraagt aan hun dagelijkse werkzaamheden en hoe een betrouwbare IT-structuur NFK helpt.
Marion Bresser-Wever, wat is jouw rol bij NFK en hoe heb je KIREMA leren kennen?
‘Ik werk nu drie jaar bij NFK als ICT- en CRM-beheerder. Daarvoor was ik tien jaar werkzaam bij een van de 21 organisaties die onder de koepel van NFK valt. In die tijd leerde ik KIREMA kennen, en omdat ik zo tevreden was over hun werkwijze, heb ik hen ook gevraagd voor NFK. Wat ik erg waardeer aan KIREMA, is hun persoonlijke aanpak: de korte lijntjes, snelle reacties en het feit dat ze altijd bereikbaar zijn. Ze denken echt met ons mee en zorgen ervoor dat we stappen vooruit kunnen zetten. Vandaar dat ik KIREMA ook wilde inzetten voor NFK.’
‘Ik waardeer de laagdrempeligheid van KIREMA enorm. Zelfs Rainier, de directeur, laat regelmatig van zich horen, wat een persoonlijke touch geeft aan de samenwerking. Die korte lijntjes en directe communicatie maken het samenwerken erg prettig.’ – Marion Bresser-Wever, NFK
Wat doet KIREMA nu voor NFK?
‘KIREMA ondersteunt NFK op verschillende vlakken. Ze beheren onze beheerportal en regelen de aankoop van softwarelicenties. Daarnaast helpen ze bij vragen of problemen van onze laptopgebruikers en verzorgen ze het aanmelden en afmelden van nieuwe collega’s. Ik klop ook regelmatig bij hen aan voor advies over zowel software als hardware. Hoewel ik veel van deze zaken zelf zou kunnen doen, ontbreekt het me simpelweg aan tijd. Het is daarom een enorme meerwaarde dat KIREMA deze taken uit handen neemt en ons op die manier ontzorgt.’
Heb je een voorbeeld van een project waarbij KIREMA een belangrijke bijdrage heeft geleverd?
‘Vorig jaar zijn we verhuisd naar een nieuwe locatie, en KIREMA heeft daarbij een grote rol gespeeld. Ze hebben geholpen met het aanleggen van de wifi en het inrichten van de werkplekken, inclusief het aan- en afkoppelen van alle apparatuur. KIREMA was altijd beschikbaar wanneer dat nodig was en nam veel werk uit handen, waardoor de verhuizing soepel en zonder stress verliep.’
De verhuizing laat duidelijk zien hoe waardevol een betrouwbare IT-partner voor NFK is. Daarom vinden wij het belangrijk dat NFK altijd op KIREMA kan rekenen. Of het nu gaat om kleine vragen of grote projecten. Het doel van KIREMA is dan ook, om zo betrokken te zijn dat het NFK de rust en ruimte geeft om zich volledig te richten op wat echt belangrijk is: het ondersteunen van de ruim 900.000 mensen die leven met of na kanker.