Mar. J. Heule Makelaardij is al bijna vijftig jaar actief op de onroerendgoedmarkten van Groot-Amsterdam. De organisatie brengt alle disciplines samen. Van aan- of verkoop en huur en verhuur van woningen en bedrijfspanden tot taxaties, en van beleggingen en beheer tot bouwkundige adviezen. In deze blog vertelt partner, makelaar en taxateur Jerry Wijnen waarom Mar. J. Heule Makelaardij heeft gekozen voor KIREMA als IT-partner en wat de samenwerking hen brengt.
Flexibel en veilig werken
Begin dit jaar besloten we als kantoor dat het tijd was onze IT-omgeving naar het volgende niveau te brengen. We hadden behoefte aan een modern platform waarmee we flexibel en vooral ook veilig konden werken. Van een collega-makelaar in Utrecht hoorden we positieve verhalen over KIREMA. Reden genoeg om ze uit te nodigen voor een gesprek.
Vrijblijvende inventarisatie
Al bij het eerste contact hadden we een goed gevoel. Ik vind ze heel serieus, maar ook nuchter en die combinatie spreekt me aan. KIREMA heeft vrijblijvend onze bestaande omgeving geïnventariseerd. Daarvan kregen we netjes een rapportage, inclusief verbeterpunten. Een aantal van die punten waren bekend, andere punten waren nieuw voor ons. De gang van zaken was professioneel en persoonlijk, en de overleggen waren prettig. We besloten met KIREMA in zee te gaan.
Totaaloplossing voor vastgoedbeheerders en makelaars
KIREMA heeft onze volledige IT-omgeving onder handen genomen. De hardware is vernieuwd, we zijn overgestapt naar de cloud en binnenkort wordt ook Realworks gekoppeld aan onze telefonie. Kortom: verschillende elementen samengebracht in een mooie totaaloplossing die naadloos aansluit bij onze wensen als vastgoedbeheerder en makelaar.
Soepele implementatie
De implementatie is goed verlopen. KIREMA heeft alles vanuit hun eigen kantoor voorbereid. Op D-Day kwamen ze met een paar man sterk om ons over te zetten van de oude situatie naar de nieuwe. Ik vind dat ze dat heel soepel gedaan hebben. Aan het eind van de dag was de oude ‘rommel’ weg en werkte de nieuwe omgeving. De laptops draaiden, we konden bij al onze bestanden en applicaties, de vaste telefoons deden het, net als de mobiele telefoons en de internetverbinding. Wat we vooral heel prettig vinden, is dat we niet meer achter ons eigen bureau hoeven te zitten om – efficiënt – te werken. Als we onze mobiel en laptop meenemen, kunnen we nu overal ter wereld aan de slag.
Kwaliteit en zorgvuldigheid
KIREMA heeft een hele goede backoffice. Als er iets is, dan kun je ze bellen en ze stoppen niet voor het probleem is opgelost. Ik ben makelaar en heb geen verstand van IT, dat wil ik graag zo houden. Als iets niet werkt, dan wil ik dat een ander zich daar druk over maakt. En dat doen ze bij KIREMA. Ze maken dingen niet onnodig ingewikkeld, als er iets is dat ik moet weten, kunnen ze het zo uit te leggen dat ik het begrijp. Ik heb ze na de oplevering nog maar één keer nodig gehad, en dat verliep prima. Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat we dik tevreden zijn. KIREMA levert kwaliteit, het team gaat zorgvuldig te werk en afspraak is afspraak. Daar houden we van.
Meer weten?
Wil je net als Mar. J. Heule Makelaardij meer uit je IT-omgeving halen, neem dan contact op met Terry Klokkemeijer via t.klokkemeijer@kirema.nl of via 0348 20 00 03.