Hoe bied je medewerkers een goede werkplek?

Twee dingen staan als een paal boven water: corona heeft de manier waarop we werken blijvend veranderd én hedendaagse technologie maakt het mogelijk om plaatsonafhankelijk te werken. Blijft werkend Nederland in 2021 en daarna thuiswerken, keren we terug naar kantoor of kiezen we massaal voor hybride werken?

KIREMA deelt graag met je hoe jij een goede en moderne werkplek aan jouw medewerkers biedt. En we zijn benieuwd hoe er momenteel in jouw organisatie wordt gewerkt, hoe jullie dat in de toekomst zien en of jullie werkplekken al helemaal geoptimaliseerd zijn om plaatsonafhankelijk te werken.

Hoe wordt er momenteel in de organisatie gewerkt?

In de meeste bedrijven wordt er sinds corona, zo’n anderhalf jaar, gedeeltelijk of volledig thuisgewerkt. Maar nog niet ieder bedrijf heeft onderzocht hoe de medewerkers het thuiswerken ervaren. Hebben jullie al in kaart gebracht welke impact thuiswerken heeft op de productiviteit en de teamspirit van medewerkers? Dit is een belangrijke eerste stap om richting te geven aan de manier waarop er gewerkt wordt in de organisatie, nú en in de toekomst.

Hoe wordt in de toekomst in jouw organisatie gewerkt?

Om de nieuwe koers te bepalen is het belangrijk om de werkwensen van jouw personeel in kaart te brengen. In een poll van het AD koos 73% van de respondenten voor hybride werken, 14% voor terugkeren naar kantoor en slechts 7% voor volledig thuiswerken. Op LinkedIn zien wij regelmatig polls voorbij komen met vergelijkbare uitkomsten. Het is dan ook verstandig om te onderzoeken hoe de verhoudingen in jouw organisatie liggen, wat de voorkeur van welke collega is en hoe je hieraan tegemoet kunt komen.

Zo blijkt uit een onderzoek onder jong volwassenen dat zij het kantoor meer zijn gaan zien als een een ideale vergader-, inspiratie- en ontmoe­tings­plek en minder als een plek om alleen achter het bureau te werken. Heb jij relatief veel jonge mensen in dienst, dan zal deze kijk op werken een impact hebben op hoe er leiding wordt gegeven en hoe werkplekken worden ingericht, zowel op kantoor als in de cloud.

Zijn jullie werkplekken geschikt om hybride te werken?

Het lijkt er vooralsnog op dat corona ertoe heeft geleid dat werkgevend Nederland de voordelen van thuiswerken heeft ontdekt en tegelijkertijd het belang van samen op kantoor werken niet is vergeten. Een mix van thuis- en op kantoor werken lijkt de toekomst voor verschillende bedrijven. Als uit de werkwensen van jouw medewerkers blijkt dat hybride werken de voorkeur geniet, is het zaak om de werkplekken thuis en op kantoor hierop in te stellen.

Er zijn tegenwoordig een heleboel productiviteit tools en tools waarmee medewerkers snel en gemakkelijk locatie onafhankelijk kunnen samenwerken en de verbinding met klanten kunnen aangaan. Moderne werkplekken zijn als het ware een groot communicatieplatform geworden, waarin je telefonie en Teams kunt integreren of koppelingen kunt maken met het systeem van leveranciers en/of klanten.

In 2021 kom kun je er echt niet langer omheen om een moderne en veilige werkplek aan jouw medewerkers te bieden. KIREMA helpt je hier graag bij met mooie Microsoft tools. We denken op alle facetten met je mee, implementeren de juiste tools en verlenen goede nazorg. Wil je verder praten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op via info@kirema.nl of bel 0348 – 20 00 03.