Eindelijk mogen we weer naar kantoor, al is het advies nog steeds om de helft van de tijd thuis te werken. Ook als we kijken naar de wat verdere toekomst, lijkt het hybride werken een blijvertje. Uit onderzoek blijkt dat meer dan drie kwart van de mensen het uitsparen van reistijd als het grootste voordeel van thuiswerken ervaart, een ruime helft kan ook de flexibiliteit om eens iets anders tussendoor te doen erg waarderen. Waar moet je extra aandacht aan besteden bij deze hybride vorm van samenwerken?
Beveiliging
Als je medewerkers altijd en overal kunnen werken, kan dat ook betekenen dat ze weleens ergens werken waar de wifi-verbinding onbeveiligd is. Het vliegveld, de camping of de grote gouden M, ze bieden allemaal een openbaar wifi-netwerk. Het laatste wat je wil is dat je gevoelige bedrijfsgegevens op straat komen te liggen, waarmee werkplekmonitoring belangrijker is geworden dan ooit. Tegelijkertijd heb je geen zin in allerlei lastige maatregelen die veel van je medewerkers vragen. Een cybersecurityverzekering kan een goede oplossing zijn.
Samenwerkingsplatform
Hoe werk je optimaal samen als je niet fysiek bij elkaar zit? Teams is hét samenwerkingsplatform van Microsoft. Of je nu wil beeldbellen met die ene collega of de maandagochtend wil starten met een teamoverleg, het is een fluitje van een cent met Teams. Real-time samenwerken met je collega’s in een Word-, Excel- of PowerPoint-bestand zonder ingewikkeld versiebeheer? Appeltje-eitje. Van die ellenlange e-mailconversatie overstappen naar chat? Dankzij de integratie van het Teams-menu in Outlook is de chatfunctie slechts een klik van je verwijderd. Toegang tot al je systemen en data of applicaties uit Office 365 of daarbuiten – denk bijvoorbeeld aan Realworks of servicedesktools – integreren met Teams? Moeiteloos. Als je kiest voor een slimme oplossing kun je zelfs oude kantoorsoftware gewoon vanuit de cloud benaderen.
Telefonie
Ook als je afhankelijk bent van de telefoon kun je vandaag de dag overal werken. Als je overstapt naar zakelijke telefonie via VoIP ben je niet meer afhankelijk van de telefooncentrale op kantoor, maar kun je overal ter wereld gebruikmaken van alle telefoniefunctionaliteiten. Of je nu bij je schoonmoeder op bezoek bent of op een wit zandstrand op de Bahama’s zit, je bent overal telefonisch bereikbaar, inclusief slimmigheden als een koppeling met je CRM-systeem, de niet-storen-functie, doorschakelen naar een collega en gemiste oproepen.
Meer weten?
Met onze MAXIMIZE IT®-werkplek heb je altijd en overal de beschikking over een supersnelle, stabiele en veilige werkplek, zonder opstartkosten en dikke investeringen. Tevreden medewerkers, business en IT voor een vast all-inclusive bedrag per maand. Wil je eens verder praten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op via info@kirema.nl of bel 0348 – 20 00 03.