Kijkje achter de IT- schermen met KIREMA bij De Keizer makelaarsgroep! 

In dit interview maak jij kennis met Cas Goes, financieel manager bij De Keizer makelaarsgroep. KIREMA verzorgt al jaren de IT werkzaamheden voor hen, zodat zij zich kunnen focussen op wat echt belangrijk is: jou helpen aan je droomhuis. Benieuwd hoe KIREMA, De Keizer makelaarsgroep  ondersteunt en wat Cas Goes daarover te vertellen heeft? Lees snel verder en ontdek het geheim van onze samenwerking!

Wie ben je? En wat doe je voor De Keizer makelaarsgroep? 
‘Ik ben Cas Goes en ik werk sinds 1 januari 2022 bij De Keizer makelaarsgroep. Ik begon als boekhouder, maar inmiddels ben ik doorgegroeid naar de rol van financieel manager. Mijn takenpakket is breed en divers: van financiële administratie tot HR, IT en facilitaire zaken zoals schoonmaak en onderhoud.’ 
 
Wat maakt De Keizer makelaarsgroep anders, dan andere makelaarskantoren?  
‘Wij zijn een gevestigde naam in de regio. Meer dan 50 jaar geleden heeft Betsy de Keizer dit bedrijf opgericht. Ondertussen heeft De Keizer makelaarsgroep zeven kantoren verspreid over Utrecht, Nieuwegein, Houten, Vleuten-De Meern, Maarssen en Vianen. Met ongeveer 40 medewerkers en elf entiteiten zijn we goed vertegenwoordigd in de regio Utrecht. Door onze lokale aanwezigheid kunnen we onze klanten persoonlijk en gericht ondersteunen. De ervaring en kennis van de afgelopen 51 jaar combineren we met een benadering die persoonlijk, dichtbij en betrokken is. Of je nu een huis wilt kopen, verkopen, of advies nodig hebt.’ 

Wat doet KIREMA voor De Keizer makelaarsgroep? 
‘Al jaren besteden wij onze IT uit aan KIREMA. Hoewel ik wel wat technisch inzicht heb, ben ik eigenlijk gewoon een leek op het gebied van IT. Bij De Keizer makelaarsgroep willen we ons vooral bezig houden met ons eigen vak: vastgoed. Daarom is het belangrijk dat onze IT snel en goed werkt, zonder dat wij daar veel tijd aan kwijt zijn. Nu kunnen we KIREMA bellen als we een vraag hebben of tegen een probleem aanlopen, en dan worden we direct geholpen.  
Een goed voorbeeld hiervan is toen we onderhoud aan de meterkast hadden. Ik wist dat we maandagochtend problemen konden verwachten, dus ik heb KIREMA ingelicht zodat zij hierover konden meedenken en eventuele issues snel op konden lossen. We geven zulke zaken op tijd door, en dan kunnen we erop vertrouwen dat alles soepel verloopt. Dit werkt heel fijn.  
Dankzij KIREMA kunnen we ons volledig richten op onze klanten, terwijl zij zorgen dat onze IT-omgeving perfect functioneert.’ 

Kun je nog een voorbeeld geven van IT werkzaamheden bij De Keizer makelaarsgroep?  
‘We hebben pas een groot IT-project afgerond. KIREMA heeft de migratie verzorgt van onze systemen naar de moderne AVD (Azure Virtual Desktop) technologie. Voorheen werkten we nog in een private cloud, maar we wilden overstappen naar een meer geavanceerde en efficiënte oplossing.’ 

Jelle Roza, medewerker van KIREMA: ‘Dit project omvatte veel meer dan alleen de migratie. De lokale werkplekken werden ook ingeschreven met MDM (Mobile Device Management) van Microsoft Intune. Dit beheer stelt KIREMA in staat om op afstand in de computers te komen en problemen snel te verhelpen.’


‘De migratie naar AVD heeft KIREMA in twee fasen uitgevoerd om de impact op onze klanten en medewerkers zo klein mogelijk te houden. Eerst hebben ze binnen twee dagen alle werkplekken omgezet naar Windows 11 en MDM geïmplementeerd. Dit zorgde ervoor dat alles klaar stond voor de overstap naar AVD. 
En de tweede fase vond ’s avonds plaats, zodat onze medewerkers de volgende ochtend meteen weer aan het werk konden, met minimale hinder en hier en daar nog wat hulp van KIREMA. KIREMA bezocht zelfs in deze twee dagen alle locaties persoonlijk. Ze wilden niet alleen van managers horen dat alles werkte; KIREMA wilde met eigen ogen zien dat alles goed functioneerde.’ 

Hoe heb je de samenwerking ervaren met KIREMA? 
‘Jelle Roza, die onze contactpersoon was voor de migratie, heeft een sleutelrol gespeeld. Wat ik bijzonder waardeer, is zijn gedetailleerde en toegankelijke manier van communiceren. Hij legt dingen liever zes keer in duidelijke Jip en Janneke taal uit dan één keer op een ingewikkelde manier. Dat maakt het voor mij, en mijn collega’s, als leek veel makkelijker om alles te begrijpen. En zo weet ik goed wat er speelt. Jelle en zijn team geven altijd van tevoren aan wat er nodig is, waardoor wij de tijd hebben om een gedegen plan te maken en alles goed voor te bereiden. Jelle en ik zitten allebei een beetje hetzelfde in elkaar, liever goed dan haastig, en dat werkt heel prettig. Het vertrouwen was wederzijds, en ik denk dat, dat het geheim is van onze goede, efficiënte en soepele samenwerking. We werken nu al jaren samen met KIREMA, en hoewel ik pas 2,5 jaar bij De Keizer makelaarsgroep werk, gaat de samenwerking tussen KIREMA en De Keizer makelaarsgroep veel verder terug. We zijn inmiddels goede bekenden geworden!’