KIREMA kan bij ons niet meer stuk

versAlert is een groothandel die een uitgebreid versassortiment levert aan versspecialisten in heel Nederland. Daarnaast ondersteunt het bedrijf hun klanten met vernieuwende en creatieve ideeën en denken ze mee over de actieve verkoop. Om dat zo optimaal te kunnen doen, heeft versAlert een moderne IT-omgeving nodig. Yaël Ram, directeur van de Utrechtse vestiging van versAlert, vertelt in dit artikel waarom de keuze is gevallen op KIREMA en hoe de samenwerking bevalt.

Familiebedrijf

Mijn vader Gerard Ram heeft zo’n 45 jaar geleden versAlert opgericht. Ik ben in 2018 aan boord gekomen met de ambitie om uiteindelijk het bedrijf over te nemen. Ik ben begonnen op de salesafdeling en na verschillende rollen ben ik sinds kort directeur van onze vestiging in Utrecht. Als groothandel in vleeswaren en maaltijden, voorzien wij versspecialisten door heel Nederland van ons uitgebreide versassortiment. Dan moet je denken aan winkels, slagers, groentezaken, kaasspeciaalzaken en traiteurs.

IT-landschap herzien

Halverwege 2022 besloten we over te stappen op een cloudgebaseerde ERP-oplossing. Dat was ook een goed moment om de rest van ons IT-landschap te herzien. De oude situatie waarin we alles zelf hadden opgebouwd en beheerd, met verschillende leveranciers, was onoverzichtelijk en flink toe aan modernisering. Ook op gebied van cybersecurity kon het wel een upgrade gebruiken. Bovendien stond onze IT-manager op het punt met pensioen te gaan. We wilden dat onze werkplekken goed beheerd konden worden, zodat we niet voor elk wissewasje weer contact met hem zouden moeten opnemen.

Op zoek naar een externe IT-partner

Met de komst van het nieuwe ERP-systeem in de cloud lag het voor de hand om ook onze werkplekken naar de cloud te migreren. Mooi bedacht, maar hoe ga je dat vervolgens aanpakken? Technologie speelt een steeds grotere rol in ons bedrijf, en om een flinke professionaliseringslag te maken, ging onze voorkeur uit naar een externe IT-partner. Die moet je dan nog wel even zien te vinden. Mijn man had eerder met KIREMA samengewerkt. Hij raadde me aan om eens contact op te nemen. Dat heb ik gedaan en er was al snel een klik. Ook het feit dat ze in de buurt zitten, trok me wel aan. Als er dan eens iets is, hoef je niet naar de andere kant van het land.’

De juiste IT-partner

Het was eind 2022 toen we met KIREMA in gesprek gingen. We besloten om onze oude omgeving pas over te hevelen naar de omgeving van KIREMA op het moment dat we ons nieuwe ERP-systeem zouden implementeren. Maar zoals zo vaak bij ERP-implementaties, werd dit uitgesteld. Precies tijdens die overgangsfase kregen we te maken met een ernstige verstoring op onze oude infrastructuur. Die dreigde de operatie stil te leggen. KIREMA heeft ons toen echt enorm goed geholpen. Ze wisten de verstoring succesvol te verhelpen. Het team heeft een nachtje door moeten trekken, maar dat had wel als resultaat dat we gewoon konden doordraaien. Dat bevestigde direct dat we de juiste IT-partner hadden gekozen, terwijl ze nog niet eens echt waren begonnen. Vanaf dat moment hadden we het volste vertrouwen in KIREMA. Als ze dit op kunnen lossen, dan komt het met toekomstige uitdagingen ook wel goed.

Vertrouwde gezichten

KIREMA beheert onze volledige IT-omgeving, inclusief netwerk, werkplekbeheer en telefonie, en hun oplossing werkt naadloos samen met ons ERP-systeem. De samenwerking met KIREMA is echt subliem. We hebben een vast contactpersoon en zien altijd dezelfde vertrouwde gezichten. Het is prettig dat zij weten wie wij zijn, en voor ons is het ook fijn om te weten wie ons helpt.

Oplossingsgericht, deskundig en transparant

Het team van KIREMA is oplossingsgericht en deskundig. Wat ik ook waardeer, is dat ze proactief met oplossingen komen en open en transparant communiceren. Ze geven advies over wat goed genoeg en kosteneffectief is, en wat beter is tegen wat hogere kosten. De oplossing van KIREMA wordt in de cloud gehost, en onze werkplekken voldoen altijd aan de laatste standaarden. Als er updates zijn, worden die direct doorgevoerd. Daar hebben wij geen omkijken meer naar. Nee, KIREMA kan bij ons niet meer stuk.

Meer weten?

Wil je net als versAlert meer uit je IT-omgeving halen, neem dan contact op met Terry Klokkemeijer via t.klokkemeijer@kirema.nl of via 0348 20 00 03.