Succesverhalen van digitalisering op de werkvloer

Worstelt jouw organisatie met digitalisering? Succesverhalen van digitalisering zijn er volop: verhalen van professionals die goede ervaringen hebben met thuiswerken, video-meetings en met het werken op verschillende plekken. En mensen die ondanks de fysieke afstand met collega’s toch persoonlijk contact ervaren en prettig samenwerken door goed gebruik te maken van applicaties.

In deze blog delen we kort het verhaal van een advocaat, een assurantiekantoor en een bouwbedrijf. Het zijn ervaringen die zij met ons hebben gedeeld. We delen deze voorbeelden om te laten zien dat het voor dienstverlenende bedrijven in iedere branche mogelijk is om medewerkers veilig en prettig op afstand te kunnen laten werken.

Als advocaat vanuit iedere plek en ieder device veilig toegang tot vertrouwelijke dossiers

Sven is advocaat en veel onderweg. Hij heeft verspreid over het land gesprekken met cliënten. Daarnaast vind je hem regelmatig in de rechtbank en werkt hij zowel thuis als op kantoor. Afhankelijk van de locatie, werkt hij op zijn tablet, mobiele telefoon of laptop.

De veiligheid en betrouwbaarheid van het IT-systeem waarmee hij werkt staan bovenaan zijn lijstje. Als advocaat werk Sven met zeer vertrouwelijke informatie en datalekken zijn geen optie. Daarnaast heeft Sven snel, eenvoudig, overal en met elk device toegang tot de kantoorsoftware waarin alle dossiers veilig in de cloud staan opgeborgen. De archivering applicatie in de software ondersteunt hem bij het snel vinden van de benodigde dossiers.

Als assurantiekantoor altijd goed bereikbaar zijn voor klanten

Marieke heeft een assurantiekantoor. Ze werkt onder andere met ANVA en heeft daarnaast nog andere branche specifieke software en applicaties om verzekeringen, aansprakelijkheid en andere financiële adviesdiensten voor haar klanten te regelen.

In de afgelopen jaren heeft ze met behulp van ICT haar dienstverlening flink geïnnoveerd. Met resultaat! Door ICT en telefonie slimmer te koppelen aan de bedrijfsspecifieke software is de productiviteit, professionaliteit en bereikbaarheid van de organisatie aanzienlijk verbeterd. Ze betaalt nu alleen maandelijkse kosten voor daadwerkelijk gebruik. Dat heeft het digitaliseringsproject ook nog eens financieel aantrekkelijk gemaakt.

Haar medewerkers kunnen vanuit huis volledig en veilig inloggen op de bedrijfsomgeving en via de vaste kantoorlijn telefoontjes van klanten beantwoorden. Thuiswerken en video-meetings zijn daarom voor Marieke en haar medewerkers allang geen vreemde aangelegenheid meer. Marieke is blij dat ze een aantal jaar geleden deze innovatieve stap heeft gemaakt. Tijdens het hoogtepunt van de coronapandemie hoefde er nauwelijks iets te veranderen aan de manier waarop er in haar assurantiekantoor werd samengewerkt.

Als bouwbedrijf genieten van flexibele IT

Oscar is manager bij een bouwbedrijf. Het bedrijf waarvoor hij werkt richt zich op kleine en middelgrote bouwprojecten in zowel Nederland als België.

Flexibiliteit is voor Oscar een sleutelwoord als het gaat om goede IT. De IT en telecom en de hiermee gepaard gaande kosten kunnen worden op- en afgeschaald op basis van bezetting en project intensiteit. Daarnaast hebben zij een gebruiksvriendelijk IT-omgeving voor zowel de medewerkers op kantoor als op de bouwplaats.

Een ander speerpunt is digitale connectiviteit: de mensen op de bouwplaats kunnen eenvoudig communiceren – zowel telefonisch als middels een videocall – met de mensen op kantoor. En actuele projectinformatie kan met paar klikken worden uitgewisseld – ongeacht waar een collega zich bevindt.

Heb jij ook een succesverhaal van digitalisering op de werkvloer. Deel het met ons. Wil jij samen met ons een succesverhaal creëren? Neem contact op voor een oriënterend gesprek. We kunnen je vrijblijvend advies geven hoe jij succesvol kunt digitaliseren op de werkvloer. Dat is belangrijk! Want het is een essentieel onderdeel geworden van het dagelijkse (samen)werken. Bel 0348 – 20 00 03 of mail naar info@kirema.nl.