Hoe veilig doe jij IT? 


Weet jij eigenlijk waar je data vannacht slaapt? 

In het begin is alles overzichtelijk. Je begint je bedrijf, koopt een laptop, verzint een wachtwoord (waarschijnlijk iets met je hond, of de geboortedatum van je kind erin), en gaat vooral lekker aan de slag. Misschien nog even snel iets in Dropbox knallen. En het werkt! Prima, toch?  

Fast forward naar nu.  

Je bent gegroeid. Je team is gegroeid. Je weet misschien niet eens meer precies hoeveel laptops je ondertussen hebt aangeschaft. En stiekem weet niemand meer waar dat éne bestand gebleven is. Stond het nou op iemands bureaublad? Of in ‘de Cloud’? En… welke Cloud dan precies? 

Welkom! Dit is het digitale oerwoud waar niemand precies weet wat er allemaal op de loer ligt. 
 
Als je groeit, groeit het risico mee 
Medewerkers werken op privé-apparaten, downloaden bestanden in de trein op openbare wifi, of klikken onbedoeld op een mailtje dat net echt leek. Ondertussen ben jij bezig met groeien, innoveren, klanten helpen. En dat is logisch. Maar in dat groeiproces sluipt het gevaar binnen.  

De meeste bedrijven komen pas in actie als het misgaat. Een gehackt account, een datalek of een laptop die in een trein is blijven liggen… 

Voorkomen is beter dan…  
Ja, ja, genezen. We weten het. Je ogen rollen bij deze zin. Het klinkt cliché en dat is het ook. Maar echt: liever een goed slot op de deur vóór de inbraak dan een stressvolle nachtmerrie achteraf. 

De grap is: je hoeft geen IT’er te zijn om je organisatie veilig te houden. Je hoeft niet eens te weten wat een ‘zero trust policy’ of een ‘endpoint security framework’ is, of hoe je tweestapsverificatie moet instellen. Laat dat lekker aan ons over. Maar grip op je data? Daar kun je wél nú al stappen in zetten. Zodat je straks niet met de gebakken virussen zit. 

Oké, maar wat dan? 
Je wilt dat iedereen veilig kan werken, dat gegevens op de juiste plek staan en dat er een back-up is als er iets misgaat. Letterlijk. En figuurlijk. 

Dat is wat wij doen. Wij zorgen dat jij kunt blijven doen wat je leuk vindt, zonder digitale stress. Met slimme systemen, tweestapsverificatie en veilige werkplekken. Geen ingewikkelde termen, maar gewoon: geregeld. 

KIREMA got your back(-up) 

Heb je al een IT’er in huis, dan is dat alleen maar fijn! Dan heb je waarschijnlijk al een hele hoop goed geregeld. En no worries, we willen je IT’er niet vervangen. We staan er gewoon naast en werken samen. Met actuele kennis, duidelijke oplossingen en we kijken en denken mee, daar waar nodig.  

KIREMA blijft innoveren, zonder concessies te doen aan de veiligheid. De veiligheid is namelijk geen service maar een standaard bij KIREMA. Zoals koffie op maandagochtend of je wachtwoord vergeten als je op vakantie gaat. 

Wij zorgen voor een goede back-up. Letterlijk en figuurlijk.